szorfi

SZORFI

Gyors tippek gardróbrendezéshez

2015. szeptember 27. - Szőrfi Andrea

Évente kétszer szoktam belevetni magam a gardróbrendezési projektbe. Ilyenkor átnézem, hogy mi is lóg a szekrényben és néha előkerül egy-egy rég nem hordott ruhadarab, ami valami véletlen folytán alulra került és még mindig divatos. Nem árt a nyarat egy kis szelektálással lezárni és felkészülni a hidegebb hónapokra. Személy szerint azért is szeretem felülvizsgálni a szekrény tartalmát, mert nem árt felfrissíteni a memóriámat és ilyenkor újabb szettek, kombinációk jutnak eszembe.kepernyofoto_2015-09-27_12_51_57.png

Néha még a nosztalgia érzése is átjár a ruhák láttán. Előkerül egy-egy emlék, ami jókedvre derít a hosszú és hideg télre készülődve. Nem tudom te hogy vagy ezzel, de nekem gyerekkorom óta az emlékek ételekhez és ruhákhoz köthetők. Imádok jókat enni és meghatározó élményt nyújt egy-egy új íz felfedezése. Utazásaim során is nagy hangsúlyt fektetek az étkezésre, mert az ízek varázslatként képesek rám hatni. Az ételimádatom mellett hasonló érzést váltottak ki bennem az új ruhák és a szettek kigondolása. Ugyanakkor döbbenten álltam a tükör előtt, amikor rájöttem, hogy kinőttem a kedvenc ruhámat és kénytelen vagyok megválni tőle. Hiába a rajongásom a ruhák iránt, szelektálni tudni kell, mert teret kell engedni az újnak.

Íme néhány tipp, hogy hogyan rendezd át a gardróbodat.

1. Mielőtt eltennéd a nyári ruhákat, nézd át azokat a darabokat, amiket egyszer sem, vagy alig hordtál a nyár folyamán. Ha egyáltalán nem tetszik, akkor nyugodt szívvel ajándékozd el vagy add oda a rászorulóknak, biztos találsz olyat, aki örülni fog neki. Ha csak az időjárás miatt nem hordtad, vagy nem volt olyan alkalom, ahova felvehetted volna, akkor még adj egy esélyt, hátha jövőre jól jön.

2. Szedd össze az átalakításra, javításra szoruló ruhákat is és vidd el a szabóhoz és tisztítóba, hogy egy év múlva ne ezzel kelljen kezdened a szezont. Én mindig rendben rakom el a  hordott ruhákat és cipőket.

3. Írj listát a hiányzó alapdarabokról. Így tudatosan tudsz nekivágni a vásárlásnak, vagy egy-egy darabot célzottan tudsz levadászni, amivel időt, energiát és nem utolsó sorban rengeteg pénzt is spórolhatsz, mert elkerülheted a felesleges göncökre történő esztelen pénzköltést.

4. Találj ki új szetteket. Légy bátor és merész. Felejtsd el a tavalyi összeállításokat. Kicsit nézz körül, hogy mi a trend és próbáld meg aszerint összerakni a ruhákat. Meg fogsz lepődni, hogy milyen kreatív tudsz lenni, ha egy kicsit inspirálódsz.

5. Szerezd be a hiányzó darabokat és kombináld az újat a régivel. Mindig legyen a fejedben, hogy mi lóg a szekrényben és ahhoz próbálj meg új darabokat beszerezni. Ne vegyél meg valamit úgy, hogy nincs meg a hozzá passzoló cipő, öv, kabát vagy egyéb kiegészítő, mert akkor nem fogod tudni mivel felvenni és csak porosodni fog a szekrényben. Ha mégis nagyon megtetszik valami, amihez nincs otthon semmi hozzáillő és megteheted, akkor vedd meg szettben.kepernyofoto_2015-09-27_12_47_14.png6. Ha kész vagy a ruhák szelektálásával, akkor mindig ügyelj arra, hogy rendben tartsd őket a szekrényben, így olyan érzésed lesz, mintha egy elegáns üzletben válogatnál. Rendszerezd őket színek alapján, így könnyebb lesz megtalálnod a tökéletes darabot. Vannak, akik felvétel előtt vasalnak és a szekrényben gyűrödten várakoznak a ruhák arra, hogy végre felvegyék őket. Nekem az a véleményem, hogy jobb, ha felvételre készen lógnak a ruháim, mert így biztos fel is veszem őket. Volt, hogy én is csak bevágtam az ingeket gyűrödten, de azt vettem észre, hogy már mindent felvettem, csak ne kelljen kivasalni. Jobb túlesni rajta egyszerre és nem lesz akadály, ha pillanatok alatt kell puccba vágni magad. 

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfi.blog.hu/api/trackback/id/tr357843076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása